Свого часу я сам був спантеличений цим питанням, тому, користуючись нагодою, поставив його знайомому із Samsung Visual Display Business на виставці CES. Відповідь отримав не офіційну, але цікаву. Записав і передаю максимально близько зі своїми примітками:
«Розумієш, з появою QLED яскравість і контраст перестали бути споживчою характеристикою, бо і яскравості, і контрастності в нових телевізорах більше, ніж потрібно. У QLED будь-яких, навіть найперших, не кажучи вже по Neo, максимальна яскравість стартує від 1000 nit, при цьому пікова десь 2000 nit і вище. 2000 nit нормально навіть для професійних панелей, які ставлять у вітринах для реклами з розрахунком на роботу у сонячний день. А для дому навіть 1000 nit із головою. До речі, у конкурентів OLED поки не дотягує і до 1000 nit, хоча і цього, по правді, достатньо для телевізора всередині приміщення при будь-якому освітленні.
Це раніше, коли яскравість була 250 – 500 nit, між картинкою на таких телевізорах (з 250 та 500 nit прим. Kvanto.com.ua) одразу була помітна різниця. Зайдеш у магазин, дивишся на телевізори, що стоять поруч, і викрутивши яскравість розумієш різницю, а зараз… Сенс вказувати 2000 nit? Для похвалитися? При штучному світлі яскравість картинки на телевізорах з піком 1000 та 2000 nit ти не відрізниш. Відрізнити можна тільки якщо під прямі сонячні промінні поставити, але це не реальна ситуація, у житті телевізор на сонці ніхто не ставить, інструкцією це заборонено навіть для вуличних телевізорів. Та і викрутити яскравість на максимум вже не вийде – у нових (телевізорах прим. Kvanto.com.ua) у всіх, датчики освітленість міряють і видають картинку вже з урахуванням освітленості.
По контрасту та кольорам те саме. Зараз підсвічування сотнями тисяч дрібних світлодіодів (технологія Samsung називається Quantum Matrix – прим. Kvanto.com.ua), звела паразитні засвіти до мінімуму, більше ніякої неоднорідності, ореолів навколо яскравих деталей немає. За колірним охопленням теж саме. Дійшли до максимуму, на квантових точках колірне охоплення від 90% до 100% у всіх (виробників, які використовують варіанти технології квантових точок – прим. Kvanto.com.ua). Це зовсім інший рівень у порівнянні з тим, що було раніше навіть у топовому сегменті. Зараз кожним із сотень тисяч світлодіодів управляє процесор і яскравість змінює не просто світить – не світить, а плавно. Зараз важливо всім цим навчитися керувати.
Зараз важливі мізки, щоб телевізор сам підлаштовувався під освітлення, засвітів уникав, деталі в темних сценах знаходив і сам підсвічував, насиченість кольорів збільшував, плюс сервіси, але сервіси - це окрема тема. Для картинки зараз головне мізки: процесор та алгоритми. Ось у цьому зараз наші відмінності від конкурентів… а залізо вже на піку (досягло піку сприйняття людини – прим. Kvanto.com.ua). І все це стане масовим без варіантів.
 Загалом у специфікаціях про яскравість і контраст немає сенсу акцентувати - ми розробляємо технології, штучний інтелект впроваджуємо, щоб на ходу визначав недоліки картинки, як потрібно її доопрацювати, вибирав і застосовував потрібний алгоритм, і відразу видавав нову картинку - максимально красиву.»

Мені відповідь сподобалася. Сподіваюся і вам.

Автор: Kvanto.com.ua